måndag 8 oktober 2012

Nytt rum...

blev det idag för våra framtida gäster;)
Vi haft lite snickare på besök som har tagit ner dom gamla väggarna i gästrummet å fått upp nya:) nu ser man liksom hur det blir med den lilla gången in mot toa.. (innan gick man igenom rummet för att komma in på toan)
Nu ska det bara upp en liten vägg mot köket också så blir det prima!
Gard har grejat lite el i hallen, vi ska ha lite spottar där så det har Gard fixat:)
Han har även lagt ny och mer isolering + luft-kartong-saker som jag inte kommer ihåg namnet på och gjort klart till spottar över ingångspartiet:)
Nu kommer vi jobba fullt båda två framöver och snickarna har lite annat att göra emellan så då kommer kanske inte det "stora" att hända men vi hoppas på att få in dusch och så i veckan i alla fall:) annars funkar det bra att duscha hemma hos Gards föräldrar så länge! (man har ju vart med om värre liksom)
Det som e jobbigt är mer känslan att man tränger sig på, man vill liksom ge nåt igen..

Annars så är hela vardagsrummet i stort sett färdigt med gips och köket behövs det inte mycket mer till heller men som sagt, vi väntar på att väggar o så ska bli färdiga..

Igår röjde jag lite i kläderna, har ju inte så mycket plats just nu så då måste man välja några få plagg att "leva med" dom närmsta månaderna..
Oh lord va massa kläder jag har och oh lord vilka idiotiska impulsköp man har gjort i sina år på H&M!
Man tycker allt e fint och bra att ha! Men jag har nog aldrig tänkt på vad jag ska ha det till:/
Tror det blir till att jag säljer av lite till våren;)
Nog om I-landsproblem..
I helgen ska jag jobba och kanske ta en liten handla mat i sverige tur:) vi får se vad tiden räcker till..

Men tills nästa gång får ni ha det riktigt gott! Njut av dagarna som bjuder på sol och mys med varandra på kvällarna! Bästa tiden på året är här:)))

Kram
Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar