söndag 14 oktober 2012

Lite mera tegelvägg:)))

Japp! Så fick det bli:)
Vi bestämde oss för att få fram hela hörnet med den gamla tegelväggen vid matplatsen i köket.. Älskar den å tror att den kommer att komma sååå till sin rätt när det blir färdigt:)
Jag började med min mejsel och "tors hammare" men snart var Gards pappa på plats och tog över.
Med en bättre teknik å lite mer kraft i slagen var han snart färdig, tog ca 1 1/2 - 2 timmar att få ner allt.. Jag sopade runt om och höll honom sällskap;)
Sen vart det middag och dessert hos Gards mamma å pappa, proppmätta:P
Avslutade lite smått med väggen och åkte sen tillbaka för att duscha å ta en kopp te innan det var dags att sova..
Så med det säger jag god natt å välkomnar med glädje tillbaka lite snickare imorgo!

Kram
Therese

6 kommentarer:

  1. Ni é så flinka! Blir sååå pént! Super härliga väggar, potential o gediget som Mr D skulle sagt !!. Kramar t er i höstrenoveringen! Ni e verkligen jätte duktiga... Längtar efter Er! Püüss /Jess

    SvaraRadera
  2. Kommer bli sååå jäkla najjjssss!!

    Puss

    SvaraRadera
  3. :) tack mina gummor;)

    SvaraRadera
  4. Kommer bli jätte fint! Vi gjorde samma i vårt kök
    Första gången jag tittar in här. vilken fin blogg du har:)


    Ha en bra fredag och helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej å tack för att du valt att kika in! Kul med besök:)) ja det blir nog fint men f vilket jobb med att få bort betong spill! Kikar inom hos dig oxå, fin blogg!

      Radera
    2. Ha en riktigt skön helg du med! :)

      Radera