lördag 25 augusti 2012

Oh Lord...!

Helgen är här å det med mer rivande än jag kunde ana..
Tyckte liksom att vi va nästan färdiga och gästrummet/kontoret var det sista kvar att attackera, men neeej!

Gard å far Jan rev tag i gäst/kontor rummet på fredagskvällen medans jag förberedde mat å äpplekaka till lördagen då vi skulle få lite karla-hjälp.. Detta var väl sista dagen jag skulle få chansen att tro att vi var så klara vi nästan kunde vara.. Visste ju att vi skulle byta golv å så men man vet verkligen inte med säkerhet vad som gömmer sig under det gamla :P
Lördagen var dagen då vi skulle få veta detta:)
Gard och André var tidigt ute, 08.00 medans jag knalla in vid 09.30. Hade handlat in lite smått å gott för våra arbetare:)
När jag parkerat å traskar in i huset ser jag att hela väggen är borta in till gäst/kontor rummet! Ja ja, det e ju inte hela världen tänkte jag.. Men sen börjar Gard prata om att alla, ALLA, väggar ska ner! Och tak.. Och golv.. Fick någon mindre svett-panik-ångest-kräkkänsla å tappa nog all färg i ansiktet! VA!? Men, men det va ju inte va vi hade tänkt, planerat eller skulle? Eller? Jo golv men inte resten.. Efter lite lufting om detta med "teamet" är det nu bestämt att i stort sett alla väggar och tak sitter kvar å vi läktar upp utanpå:) lycka;)
Men lyckan kvarstod kanske inte så länge som man önskade..
När vi började bryta upp golvet visar det sig att dom har fyllt alla fack med nåt torrt j...a torv-jord-torkad häst skit eller nåt och detta damma som själva f..n när vi skulle gräva ut det! Det gick fort och smidigt trots allt men kunde sen känna att dammet trängt sig in i mina gymdojor och strumpor för att lägga sig fint emellan tårna.. Fötterna var svarta:( duschen var helt sjukt skön att inta idag!
Ja idag har vart en bergochdalbana av känslor men nu i slutet av dagen inser man att vi har fått gjort sjukt mycket på bara en vecka så supertack till er som vart med och bidragit hittills! I veckan ska vi förhoppningsvis kunna beställa köket och rör mm..
Nedan lite foton från fredag å lördag..

God natt, måste ju ladda om till morgondagen;)

2 kommentarer:

  1. Puh, blir helt svettig av att läsa, vilket jobb!! Lycka till i fortsättningen och hoppas allt går smidigt som bara den!

    Kram C

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Ja allt kommer förhoppningsvis gå lika smidigt som tills nu, men kommer nog ta lite mer tid.. Men men, bättre att göra det ordentligt med en gång,gillar inte att fuska;)
    Ha en underbar dag å stor kram!

    SvaraRadera