onsdag 30 januari 2013

Saker å ting

börjar att falla på plats:)
I köket har vi ström till ugn å kokplattan (heter det så? ) och kyl/frys! Snart kan vi liksom använda det:)) lite skåpsluckor har oxå kommit på plats..
Gard har snart lagt färdigt klinkers i hallen, blir bra! Köksön har fått sin efterlängtade bänkskiva på plats och snart så ska jag få satt i resten av lådorna..

Igår blev det lite smått shopping av badrumsmöbler, blandebatteri till kök å bad.. Tog det billigaste till köket dom hade på Ikea så länge, vi får ju det fina om 2 veckor:)) på fredag får vi micron som ska stå i högskåpet över ugnen..

Fick oxå med mig lite nya kastruller å så som vi kan ha på induktionsplattan..
Gards mamma höll mig sällskap in till Oslo och vi sprang inom fretex(Frälsningsarmén) och kika lite.. Där fann jag en stooor lerskål som var lera på utsidan å glaserad typ senapsgul på insidan.. Liten spricka men skitsamma, fick den lite billigare + att gards mamma köpte den till mig:))) så tack för den:) ikväll ska vi förhoppningsvis få lagt mer golv, det ligger ju inget i vardagsrummet än..


Imorgon torsdag får vi besök från Sverige, dom ska bo på hotell alldeles här i närheten eftersom vi inte alls blev såpass färdiga att vi kan husa folk hemma.. :( tråkigt men hoppas dom vågar sig tillbaka snart igen.. I helgen kanske jag få se mina "gamla" chefer oxå som ska inom Oslo å hälsa på sin son..

Annars så lyser solen just nu, härligt! Längtar så rackarns till våren nu.. Vill ha det grönt runt omkring så vi får njutit av våran trädgård för första gången:)
Men men, bara att vänta till början av maj som vanligt..

Nä nu ska jag äta lite.. Bjuder på lite gott å blandat av bilder.. Ha en super dag!

Kram
Therese













1 kommentar:

  1. Men herregud Therese, jag skiter på mig nästan, så snyggt. Får nog sluta läsa din blogg nu, orkar inte mer haha, AVIS!!

    Skålen är underbar, så snygg!

    Puss och kram på dig finis =))

    SvaraRadera